Villkor
  • Fri frakt
  • Leverans inom få dagar
  • 30 dagar returrätt

VILLKOR


Här hittar du svar på de frågor du kan ha angående. handels- och leveransvillkor.


Om det finns ytterligare frågor, vänligen kontakta oss på webbshop@SMARTcycle.se eller telefon 2342 0558, eller se FAQ under de olika produkterna.

1. Generell information


SMARTcycle.se

Organisationsnummer: DK27718272

Registreringsår: 2002

Villkoren uppdaterades 12. September 2018


SMARTcycle.se är en web-butik där kunder kan köpa produkter som säljs direkt av SMARTcycle.

Följande villkor gäller när ett avtal om köp ingås mellan SMARTcycle.se och kunden.

För alla tredjeparter som berörs av avtalet, gäller även alla konsumentskyddslagar och specifika termer för aktuella tredjeparter.


Tredjeparts innehåll

Alla varumärken tillhör sina respektive ägare. SMARTcycle.se erbjuder länkar till hemsidor som inte kontrolleras av SMARTcycle. SMARTcycle kan inte garantera att innehåll på dessa sidor som länkas från SMARTcycle är korrekt eller aktuellt, inte heller att dessa hemsidor innehåller samma integritetsvillkor och säkerhet som SMARTcycle.se. Tredje part är ansvarig för innehållet på den sida som länken leder till

.

Force Majeure

SMARTcycle.se är inte ansvarig för någon skada som orsakas av oundvikliga hinder, oförutsägbara händelser eller ändrade förhållanden som inte kan påverkas av SMARTcycle.se och som inte SMARTcycle kan förhindra. Detta är till exempel, men inte uteslutande, strejk, krig, bränder, väderfenomen, terrorattacker, ändringar i lagar, tekniska problem, kommunikationsproblem, leverantörssvårigheter eller något som orsakats av tidigare nämnda saker. Dessa oundvikliga händelser innebär att SMARTcycle.se är befriad från sin skyldighet att täcka skador eller erbjuda kompensation. SMARTcycle.se skall informera kunderna så snart som möjligt om dessa oundvikliga hinder påverkar köpet.


Ändringar i dessa villkor

SMARTcycle.se förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor utan att meddela kunden i förväg. Alla beställningar följer de villkor som var aktuella vid köptillfället och synbara på SMARTcycles hemsidor. Alla ändringar gäller omedelbart om inget annat har avtalats. De senaste villkoren kan alltid hittas på hemsidan. Kunder kommer inte alltid att informeras om eventuella ändringar. Kunden behöver alltid läsa och acceptera villkoren innan ett köp genomförs.


2. Kundens rätt och ansvar

SMARTcycle.se säljer produkter till privatpersoner som är myndiga (benämns senare som kund eller köpare). SMARTcycle.se kan även sälja till organisationer eller andra företag som har ett kontrakt som görs från fall till fall direkt med en säljare.

Genom att beställa från SMARTcycle.se ger kunden privat information på webbshopen. Kunden är ansvarig för att ge säljaren aktuell information, såväl som ansvarig för misstag i denna information. Hur informationen behandlas och skyddas av SMARTcycle står mer utförligt i vårt Integritets Policy, som även det är en del av dessa villkor.

Kunden kan kontakta SMARTcycle när som helst för att se aktuell orderstatus och privata informationer. Kunden kan få möjlighet att recensera produkter och andra frågeformulär skickade till sig. Kunden behöver inte svara på dessa undersökningar.

Eventuella skador på produkter som upptäcks vid leverans måste meddelas säljaren, SMARTcycle, så snart som möjligt. Skadar som meddelas efter 14 dagar från att produkten levereras kommer inte att anses som att ha uppkommit på grund av misskötsel av säljaren eller under leveransen. Undantag från detta avgörs från fall till mellan kundtjänsten och köparen.

Kundkonton som bryter mot dessa villkor kan stängas utan att kunden förvarnas.


Integritetspolicy

Vi använder cookies. Cookies (se avsnitt Cookie policy) användes enbart till login till vårt köpsystem, vi registrerar inga upplysningar om dig eller vad du köper hos oss i cookies. Du kan ta bort Cookies genom din webbläsare.

Ett statistiksystem samlar information, som kan ge en bild om hur många besökare vår sida har, var de kommer ifrån och vilken del av sidan de besöker.

SMARTcycle använder denna statistik till att förbättra vår hemsida och dess funktioner. Statistik används i samband med marknadsföring och för att förbättra användarvänligheten.

För att kunna handla hos SMARTcycle måste du registrera dig med följande uppgifter: Namn, adress och email.

Vi registrerar dina uppgifter för att kunna leverera produkten till dig. Alla medarbetare hos SMARTcycle har tillgång till de registrerade uppgifter. Kunduppgifter sparas och skickas krypterat. Uppgifterna skickas aldrig vidare.


Lagring av personlig Information

Vi kommer endast behålla personuppgifter så länge som krävs för att uppfylla dessa syften. Vi kommer att hålla din personliga information i våra system så länge du använder våra Tjänster.


Vi samlar in personlig information med lagliga och rättvisa medel och, vid behov med den vetskap eller samtycke av den berörda personen. Vi kommer att se till att all personlig information som lämnas hålls säkert, enligt den danska personuppgiftslagen (Persondataloven) och – när den träder i kraft – förordning (EU) 2016/679 av Europaparlamentet och rådet av den 27 April 2016 om skydd för fysiska personer med avseende på behandling av personuppgifter och om det fria flödet av sådana uppgifter.


Personuppgifter ska vara relevanta för de ändamål för vilka de ska användas, och i utsträckning som behövs för dessa ändamål, bör vara korrekt, komplett och uppdaterad.


Vi kommer att skydda personlig information av rimlig säkerhet för att skydda mot förlust eller stöld, som obehörig åtkomst, avslöjande, kopiering, användning eller modifiering.


Vi är beslutna att bedriva vår verksamhet i enlighet med dessa principer för att säkerställa att sekretessen för personuppgifter skyddas och underhålls.


Tillgång till personlig Information

Vi kommer att göra information lätt tillgängligt för Kunder om vår politik och praxis avseende förvaltningen av personlig information.

Du har rätt att begära en kopia av den personliga information SMARTcycle håller om dig och få eventuella felaktigheter korrigerat.


Klagomål

Du kan lämna in ett klagomål om behandling av personuppgifter och information genom att skicka in ett klagomål till danska dataskyddsverket (Datatilsynet); se avsnitt 58.1 i den danska personuppgiftslagen (Persondataloven).


Cookie policy

En cookie är en liten textfil som vi sparar på datorn för att hålla koll på vad som händer under ditt besök och för att känna igen din dator. En cookie innehåller endast text, är inte ett program och innehåller inte virus.

Cookies är nödvändiga för att få webbplatsen att fungera. Cookies hjälper oss också att få en överblick över ditt besök på webbplatsen så att vi kontinuerligt kan optimera och rikta webbplatsen till dina behov och intressen. Cookies minns till exempel vad du lägger i någon kundvagn, om du tidigare har besökt sidan, oavsett om du är inloggad eller inte, språk och valuta som du vill ska visas på webbplatsen, m.m. Vi använder också cookies för att rikta våra annonser till dig på andra webbplatser. Generellt använder vi cookies som en del av vår service för att visa innehåll som är så relevanta som möjligt för dig.


Om du vill avvisa eller radera dina cookies

Du kan alltid vägra cookies på din dator genom att ändra inställningarna i din webbläsare. Var du hittar inställningarna beror på vilken webbläsare du använder. Tänk dock på att om du gör detta så finns det många funktioner och tjänster du inte kan använda, eftersom dessa funktioner och tjänster förutsätter att webbplatsen kan komma ihåg de val du gör. Du kan stänga av cookies från Google Analytics här.


Ta bort cookies:

Cookies som du tidigare har accepterat kan lätt raderas. Använd nedan länkar för mer information. Kom ihåg att radera cookies i samliga webbläsare som du har använt för att besöka vår webbsida.

Har du frågor?

Om du har synpunkter eller frågor som rör vår information och/eller behandling av personuppgifter är du välkommen att kontakta oss. Cookie-deklaration uppdateras varje månad av cookieinformation.com.

Cookie-deklaration uppdaterades senast 12. September 2018


Få PDF-specifikation för olika typer av cookies vi använder

Begäran om radering av information

Begäran att radera kundinformation hanteras i enligt med dessa villkor och begäran kommer behandlas i enlighet med svensk lag och EU reglerar angående privat information och så snart som möjligt.

 

3. Produkter och priser

Alla priser som visas på sidan är inklusive skatt, moms och fraktkostnader för leverans i Sverige; så länge inget annat anges. Alla produktbeskrivningar är så korrekta som möjligt, med information som vi får direkt från distributören eller tillverkaren. Om priset inte är korrekt, så kommer produkten inte att säljas om kunden borde insett att det är ett uppenbarligen felaktigt pris.

Produktbilder är endast för illustrativa syften. Bilderna kanske inte helt representerar status och ursprung för produkten. SMARTcycle är inte ansvarig för information från tredje part.

Produkter säljs för det priset som gällde när beställningen bekräftades. Prisreduceringar på produkter informeras inte till kunden, men kunden kan informera säljaren om prisreduceringen och priset på beställningen kan komma att förhandlas om att ändras för att spegla prisreduceringen.

Vårt lager ligger i Köpenhamn i Danmark och därifrån skickas det varor till och från Skandinavien. SMARTcycle.se är inte ansvarig för att beställa en produkt från en tillverkare för att kunna skicka en beställd produkt, även om produkten redan har bekräftats. Beställningar med varor som har utgått ur sortimentet kommer återbetalas till kunden.

 

4. Betalning

Betalning sker via Stripe och VISA, Mastercard, American Express eller Paypal. All betalning sker i svensk valuta. Har du frågor om din faktura från SMARTcycle.se, kontakta oss gärna.

Du kommer få ett meddelande via email när vi har skickat en produkt till dig. Betalningar med kontokort är alltid skyddade mot missbruk. Om det osannolika skulle hända om ditt kort används utan din tillåtelse i en webbutik som använder SSL (Secure Socket Layer) i sitt betalningsalternativ är du helt skyddad och kan bli ersatt av banker eller betalningsinlösare för eventuella missbruk. På detta sätt är du bättre skyddad än i den fysiska världen.

Alla data som skickas in i samband med köp med kontokort krypteras (SSL). Varken SMARTcycle.se eller andra kan se vad du anger för information.

För alla korttyper och betalningar kan vi bara debitera dig för det beloppet du beställt och kan aldrig debitera dig för ett högre belopp än det du har godkänt.

 

5. Leverans och transport

SMARTcycle.se skickar endast inom Sverige med Postnord. Förväntad leveranstid kan variera från produkt till produkt, men går alltid att se på respektive produkts sida.

Våra leveranser sker normalt att ske på nästa öppningsdag men ibland, skickar vi även andra dagar. Vid vissa perioder där det är stora ordervolymer kan medföra att beställningarna kan försenas lite men de skickas i så fall så snart som möjligt. Vi kan inte erbjuda kompensation för sena leveranser.

 

FRI FRAKT!

Leveranstider kan variera beroende på om produkten är i lager eller inte. Normal leveranstid är 1-3 vardagar från att produkten skickas men kan ta längre tid vid omständigheter utanför vår kontroll stör posttjänsterna. För försvunna eller försenade produkter behöver vi vänta 15 dagar innan vi kan spåra, ersätta eller återbetala för försvunna produkter.

Om produkten inte finns i lager beror leveranstiden på den tid det tar för oss att få produkten från vår leverantör. Du kan alltid se förväntad leveranstid och lagerstatusen på produkter innan du gör en beställning.

Efter en produkt har gått iväg från oss skickar vi ett mail om detta till dig. Detta mail skapas automatiskt och skickas ut dagen efter. När du har fått detta mail innebär det att vi har dragit pengar från ditt kort (vid kortbetalning), packat och skickat till den adress som specificerades på beställning. Om du inte fått något efter fyra arbetsdagar från att du fått detta mail, var vänligt kontakta får kundtjänst för att starta en eftersökning. Om ingen kontaktar har gjorts betraktar vi leveransen som lyckad efter fem vardagar.

Om en leverans försvinner eller försenas på grund av att felaktiga uppgifter har angetts på en beställning, är inte SMARTcycle under några omständigheter ersättningsskyldiga för detta.

Beställningar som innehåller produkter med olika lagerstatus kommer det som finns i lager skickas direkt och resterande produkter skickas allt eftersom de kommer in i lager. Vi kommer debitera kontokortet tills dess att hela beställningen är skickad.

Om en produkt ligger på restorder får du automatiskt uppdateringar om leveranstider när vi får ny information från leverantören.

Om en produkt skickas till ett uthämtningsställe är kunden ansvarig för att hämta ut produkten inom liggtiden. Paket behöver hämtas upp personligen av mottagaren och kräver normalt någon form av legitimation.

 

6. Avbeställning rätt

Kunden kan avbryta en beställning där SMARTcycle.se inte redan har börjat hantera beställningen på sitt konto. Notera att systemet kan ta upp till femton minuter för att registrera beställningen och inom denna period kan avbeställningar inte göras. Efter en beställning har makulerats kommer detta att bekräftas inom 15 minuter. Beställningar som har avbrutits kommer återbetalas till kunden.

Avbeställningar kan även göras genom att kontakta SMARTcycle.se och ge skriftligt besked, antingen via email: webbshop@SMARTcycle.se. Om en avbeställningsbegäran skickas via mail kan det ta upp till 48 timmar för en beställning att avbrytas, inom vilken tid beställningen redan kan ha skickats vilket gör avbeställningen omöjlig.

Beställningar som kunde ha avbrutits i god tid av kunden genom sitt SMARTcycle.se konto men som redan är skickad anses inte vara avbeställda.

 

7. Ångerrätt

När du köper en vara över internet har du rätt att ångra köpet, om du gör det inom 30 dagar från att du får hem varan. Produkten måste vara ny och i obruten förpackning. Om produkten är mer använd än vad som krävs för att kontrollera den kommer en värdeminskning att ske från det belopp som återbetalas. Om du ångrar köpet, får du själv betala returportot.

Skicka tillbaka produkten till följande adress:

 

SMARTcycle.se

Dalgas Boulevard 72, 5.

DK - 2000 Frederiksberg

 

OBS! Skicka med en referens till din beställning, så som ett Ordernummer eller Följesedel/Faktura, annars bearbetas inte din retur. När retur inkommit, makuleras hela ärendet.

Innan du skickar tillbaka något, se till att du får ett kvitto från posten på din skickade leverans.

Packa returen väl för att undvika skador. Lägg till minst 10cm av skyddsmaterial för föremål som inte har kvar det ursprungliga packningsmaterialet. SMARTcycle.se är inte ansvariga för skador som uppkommer på grund av dålig eller otillräcklig paketering.

Inga returer kan accepteras som skall hämtas ut av säljaren på ett uthämtningsställe. Kunden är ansvarig för alla returer rörande leveranser som inte skickas direkt till säljaren.

 

Denna blankett från Konsumentverket kan användas vid ångerrätt

 

8. Ansvar för fel

SMARTcycle.se reserverar sig rätten att debitera kunden för eventuella kostnader som uppkommer på grund av handlingar, eller avsaknad av handling, från kunden. Detta inkluderar, men inte enbart, extra fraktkostnader, innehåll som saknas och förseningar.

När SMARTcycle.se lägger märke till några extra kostnader kommer kunden informeras om detta så snart som möjligt.

Defekta produkter som skickas till SMARTcycle.se för reparation kommer inspekteras så att eventuella fel kan bekräftas. Efter produkten har anlänt till vår returavdelning tar denna process 3-5 arbetsdagar. Eventuella ytterligare reparationer kan ta upp till 30 dagar, eller längre tid beroende på produkten och hur tillverkaren hanterar dylika ärenden.

Skador på en produkt kan maximalt ersättas med värdet av det ursprungliga föremålet. Ersättningen kan även bli lägre.

Skador som orsakas på grund av att den använts på annat sätt än avsett eller utan att konsultera bruksanvisningen, om en medföljer, eller om skadan orsakas medvetet ersätts inte. Om en produkt öppnas täcks den inte längre av garantin om inget annat anges av leverantören.

SMARTcycle.se återbetalar in en beställning där felet är ett ursprungligt fel originalprodukten och detta inte täcks av tillverkarens garanti.

Modifieringar av tredje part gör att garantin inte längre gäller.

SMARTcycle.se ersätter inte några indirekta eller direkta skador påverkade av defekten.

Defekta produkter som skickats till SMARTcycle.se för reparationer kommer att återanvändas om de inte tas i anspråk inom 3 månader efter reparationsförsöket. Kunden kommer meddelas om statusen på reparationen via email.

Denna tremånadersperiod gäller även för att leveranser som skickas till Säljaren utan otillräcklig information för att kunna identifiera leveransen.

Om kunden skickar tillbaka en produkt som inte är defekt för reparation, men produkter är antingen inte defekt eller skadan har orsakats av kunden, kommer SMARTcycle.se att skicka tillbaka produkten för kunden. SMARTcycle.se förbehåller sig rätten att debitera kunden för onödigt eller oberättigat arbete och för det administrativa pappersarbete som tillkommer. Kostnaden startar på 500 SEK (inklusive moms) för varje påbörjad 30 minuters period av arbete som rör produkten.

 

9. Returer och klagomål

Allting går inte alltid som planerat, men oroa dig inte för vi är förberedda även för detta. Vi håller hög nivå på vår service och försöker göra vad vi kan för att förbättra oss när vi kan. Vi tar klagomål på allvar och försöker lösa problem så snabbt som möjligt.

Vi erbjuder 2 års garanti. Om något problem uppstår, kan du utnyttja vår kostnadsfria frisvarstjänst. Kontakta vår kundtjänst för mer information. Du har dessutom 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Vid godkänd reklamation, så ersätts ni för era fraktkostnader om dessa är skäliga, även om ni inte använder vår returtjänst.

Om en produkt kommer med ett serienummer, så upphör all garanti gälla om detta serienummer tas bort.

Om köpet hävs på riktiga grunder, antingen via ångerrätt eller reklamation, så kommer en återbetalning att göras inom 30 dagar.

För leveranser som skadas under transport måste kunden meddela detta till SMARTcycle.se så snart som möjligt efter leveransen har mottagits. Skadan behöver dokumenteras. Bilder på skadan och bekräftelse på skadan från leverantören kan skickas till vår kundtjänst på webbshop@SMARTcycle.se. Kunden behöver förse SMARTcycle.se med nödvändig dokumentation eller information för att identifiera vilken beställning det gäller. Kunden kan behöva att bevisa att hen har gjort betalningen med ett bevis på betalningen.

Alla reklamationer kan endast hanteras skriftligen. Reklamationer kan inte göras muntligt. Reklamationer kan skickas till webbshop@SMARTcycle.se eller som ett brev som skickas till oss till vår postadress. Reklamationer kan även göras elektroniskt om detta godkänts av SMARTcycle.se.

Vi hanterar inte reklamationer själva utan detta görs på vår reklamationsavdelning. Reklamationer kan vid behov hanteras av ytterligare personal från SMARTcycle.se.

Du kan även hitta svar på vanliga frågor och problem på vår FAQ.

 

Klagomålsprocedur

Vid eventuella klagomål kan du kontakta konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/Konsumentfragor--anmalan/Gor-en-anmalan/Enskild-tvist-med-en-foretagare/

EU har även egen portal för klagomål, som man kan hitta på http: //ec.europa.eu/odr/

 

10. Erbjudanden och begränsningar

Företagskunder kan ha ett kontrakt som skiljer helt eller delvis med innehållet i dessa villkor. Alla erbjudanden på hemsidan är endast för privatkunder och inte för företagskunder.

Ibland kan det finnas säsongsberoende eller tillfälliga villkor som gäller utöver dessa villkor, till exempel förlängd tid för ångerrätt. Dessa ytterligare villkor gäller endast för den period som säljaren har definierat och endast för de produkter som har specificerats. När dessa ytterligare villkor upphör gäller de vanliga villkoren.

Eventuella erbjudanden som gäller en viss kvantitet eller en specifik produkt gäller enbart under den tidsperiod som specificerats eller tills produkten har sålt slut.

Vissa produkter kan ha vissa restriktioner, som ålder eller antal. I dessa fall måste kunden vara beredd att visa nödvändig information för att bekräfta att restriktionerna är uppfyllda antingen till SMARTcycle.se eller till tredje part, till exempel en leverantör.

Alla begagnade produkter har ett års garanti men vissa smärre skönhetsfel som repor kan finnas. Visst innehåll som manualer, koder för extramaterial mm kan saknas eller vara använda.

Lagerstatusen uppdateras så ofta som är rimligt, men kan försenas om hemsidan har mycket besökare.

 

11. Tillämpliglagar och jurisdiktion vid tvister

Alla tvister kommer primärt att lösas med ett kontrakt med säljaren efter förhandling med säljarens kundtjänst. Vid tvister kommer säljaren att tillämpa svenska lag och rekommendationer från konsumentombudsverket, eller andra europeiska länders lagar om de är tillämpliga

Kunden har rätt att bestrida punkter i dessa villkor. Alla tvister rörande dessa villkor eller hur de tolkas och tillämpas kommer lösas i enlighet med svensk lag.

Vid eventuella tvister kan du få hjälp av Allmänna reklamationsnämnden (http://arn.se/) eller EU-kommissions online plattform som du hittar här: http://ec.europa.eu/odr.

 

Bilar har under många år haft smart utrustning, våra hem får det också...

...nu är det på tiden att även din cykel kommer in i IoT-åldern med smart utrustning.

Dalgas Boulevard 72, DK - 2000 Frederiksberg

Email: webbshop@SMARTcycle.se

Phone: +45 2342 0558

GRATIS FÖRSÄNDELSE OCH FAST LEVERANS

FRÅGOR?

Fri frakt på alla inköp hos oss.

Leverans 1-3 dagar

Nya oanvända varor kan returneras inom 30 dagar.

Defekta varor återbetalas alltid.

webshop@SMARTcycle.dk

RETURRÄTT OCH REKLAMATIONER

FÖLJ OSS

Följ oss på sociala medier. Vi postar om nya produkter, nya möjligheter och nya historier.

WEBSHOPPEN

Visa-kort, Mastercard och American Express

samt Paypal.

© Copyright. Alle rettigheder ejes af SMARTcycle.dk og dets samarbejdspartere

© Copyright. Alla rättigheter ägs av SMARTcycle.dk och dess samarbetspartners